Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, October 27, 2009

road tax oh road tax


sumber: myeg.com

tentative: 26/10/09 ~ roadtax kete perlu di renew

minggu lepas ~ (mase kat open house umah kakak)

"kak next week 26/10 roadtax kete tu nak kene renew... abg leh tolong buat dak?"

abg ipar aku kate buatla sendiri online. Die terus bagi geran. esoknye aku pon godek2 myeg tu punye website isi2 form die utk renew insurance n road tax sekali. tapi cam tak paham banyak bende. maklumla selama ni abg ipar aku buatkan sume. aku?? tukang lekat roadtax kat cermin kete je.. hahaha!

aku sms kat abg ipar suruh renew insurance, road tax aku g buat sendiri kat pejabat pos. bile dah sms baru tergerak hati nak cek email, rupenye ada email dari myeg pasal amount aku kene byr if nak renew. tapi pakai RHB insurance, previous yr aku pakai Takaful Ikhlas... sebab dapat emel tu aku call abg ipar aku balik . nak kensella ngan die...

bincang.....bincang.........bincang.........

"ko renewla Takaful Ikhlas, jangan tuko insurance lain... coz nanti next year kami nak tarik NCD senang"

"adehla.. manela tau....abg renewkanla... nanti org g wat kat pejabat pos"

ces! kansella hasrat kunun2 nak gune khidmat online myeg wat pertama kali.... sbenanye bukan ape maleh nak tggu giliran kat pejabat pos tuuuuuuuuuuuuuuuu! hahaha! dasar pemalas! Abg ipar nak renew Takaful Ikhlas jugak sebab nak pindahkan NCD kete aku ke kete baru die taun depan. so pakai insuran same senang sikit... takla remeh kerjanya nanti. so sebab tu aku suruh jugak die renewkan untuk aku. tolong2 jugak... bayar tetap bayar!!! ko ingat adik ipar dapat freeee?? ngee~

semalam~

punyela banyak keje semalam sampai aku langsung lupe roadtax aku dah kene renew! adoyai! seba baik tak kene tahan pak polisi ke ape ke.. kak aku mmgdah call remind. sebab insuran dah setel... cumenye aku yang sangat banyak makan semut kot! jadi pelupa dek kerana keje yang menimbun.. huhu

hari ni ~

hehe... ngan road tax renew lagi aku selambe je g MBSA dulu... settle2 keje kat shah alam.. baru nak g pejabat pos. pastu sombong plak tu!! tamo singgah terus pejabat pos besar kat shah alam tu nak renew road tax... dalam hati kate nak g pejabat pos kat giant kota damansara jugak... sebab sambil nak beli pasir & makanan aly. alasan semate2 isk

sampai je pos kat giant kota damansara, hati berbunga2 sebab tgk tak ramai org. bile dah tekan no baru perasan ada notice OFFLINE kat kaunter. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! OFFLINEla pulak!!! padan muke!! tadi sombong tamo singgah terus kat shah alam! skang rasakan!

mane pulak aku nak renew ni??adehla....

pk punye pk, pejabat pos paling dekat kat Ikano... redah jugakla kesana. jam lak tu!! yela lunch time. harusla sume org berpusu2 kuar makan kan?. nasib baik urusan kat sana cepat selesai. tak ramai org.. lame kat atas jalan jek. huh..

seb baik aku g ikano sorang. klu ngan aisyah haruslah aku menyinggah ke ikea... sebat meatball barang sepinggan! wakaka!

8 comments:

Tie said...

Ooo...tak tahu pulak selama ni boleh renew online, hihi.. Nasib baik kak tie tak drive, kalau tak tentu kak tie kene belajor renew roadtax tu...

~mrs azmi~ said...

@Tie: selama ni abg ipar tu buatkan. tapi rase tak syokla asik suruh org buatkan jek... kunun2 nak berdikarila.. hahaha! sebab kete tu masih nama kakak.

Sifu Mirza said...

dah renew lum roadtax tu?..

citer tak habis lah...

:-)

~mrs azmi~ said...

@sifu mirza: eh dah.. tak bape jelas kot cite mase kat pejabat pos ikano tu.. hehe mujur kat sana ok. tak ramai org dan yang penting ONLINE! ^_^

Kujie said...

Kak jie pun register gak kt myeg tu
tapi tak pernah buat online pun
sbb jiran tu takaful ikhlas, kamilah pelanggan utama dia
ckp je..dia dtg abek geran kat rumah, siap dtg hntr..hahahaha
sediakan duit je

~mrs azmi~ said...

@Kujie: syoknye!! takyah susah payah nak g kejar2 kat pejabat pos nak renew...

Anonymous said...

ari tu pun renew road tax kat myeg je..
senang...
husband, segala2nya online je..
dah jarang ke bank.. :P

~mrs azmi~ said...

@syayassir: hajat hati mmg nak try perkhidmatan online tu... tapi tak jadi.. tahun depan jelah hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"