Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, January 26, 2010

main masak - masak hari minggu

hujung minggu lepas seluruh negara dikejutkan dengan kemangkatan baginda sultan johor::Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail::

malam tu tido awal jadi cume tau berita tu bila on tv pagi sabtu.. sebab ada org baca fatihah.. dalam hati dok tertanya-tanya sapa meninggal dan yang pasti mesti orang kenamaan bila tukar siaran ke tv9 nampak pulak penyampai dok pakai baju hitam dan songkok ada lilit putih... konfem!

petang tu sempatla tgk istiadat pemakaman almarhum, dah separuh jalan pun sebab sebelum tu dok nyenyak tido! heheh



screen shot istiadat pemakaman baginda.. moga roh baginda ditempatkan bersama orang2 soleh.. alfatihah~

selepas tu pulak gempar pasal penulis blog yang mencerca institusi diraja ni... alahai pendeknya akal.... kenapa perlu dicerca orang yang sudah pergi.. walau siapapun dia hatta pengemis sekalipun kita langsung tak layak untuk menilai... itu semua hak yang maha esa~ terasa sedih dengan singkatnya pemikiran sesetengah orang dek kerana sentimen politik yang melampau.. alahai~ <--isk out of topik plak.. sengihnampakgigi ade kaitan ngan masak ke?? isk...

back to the topic ye~
sebenanya sabtu lepas datang angin rajin masak pulak. tgk dalam fridge banyak barang2 yang perlu dihabiskan dengan kadar segera sebab dah menghampiri tarikh lupus....
sebab tanak membazir saje nakcube buat low carb pizza...

ye.. anda tak salah baca... low carb pizza<--crust pizza ni dibuat dari bunga kobisencem
ni 1st time sebenanya buat pizza ni.. selalu dok pakai tortilla..

crust dari bunga kobis parut+ telur+mozarella cheese

pastu letak topping sesedap rasa ape nak letak... apa yang ada dalam fridgejelir

dah siap!lapar jemput makan!!

aiseh... aku kan puasa arini?? pesal nak publish gambo makanan nih?? nangih yang pasti hubby makan sampai tak cukup2... klu ade xtra cheese lagi sedapsenyumkenyit

pastu last week masa bloghopping terbaca entry YB pasal bubur sum sum.. teringat pulak time wedding aku aritu aku tak sempat nak makan bubur ni... bila nak makan dah selesai semua! nangihbila en YB dok tulih n3 pasal bubur ni terus rasa teringiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin sangat nak makan. disebabkan bubur ni biasanya dibuat oleh orang JAWA maka agak mustahil aku nak carik kat pasar malam!!<--walaupun ada sebenanye aku penah jumpa... tapi nuuuuuuuuuuuuuun kat Klang, dekat ngan umah kak aku.. takkan aku nak g sana semata2 nak beli sebekas bubur yang berharga 2 ringgit?? belum sampai masa 'itu' ye malu

jadi lepas aku masak pizza tu aku pun buatla bubur ni.. tak banyak pon.. 2 cawan tepung beras jek jadila nak rasa2.. bubur ni pun aku 1st time buat.. tapi jadik!! hehehsenyumkenyit<--bolela dikategorikan jadik... untuk org2 yang 'pandai' sangat masak cam aku!!
masuk dalam fridge... makan bila dah sejuk! chill!! gatai<--tapi gambar tak sempat snap... lupa.. ingat bila dah tinggal bekas!ihikhik

isk2.. dah2la tu citer pasal makan.. lambat lagi nak bukak posa...gatai

5 comments:

Tie said...

Ooo... kak tie dah lama tak buat pizza.. rasa macam terpanggil-panggil bila tengok pizza yang dah siap tu..Hmm.. yum yum..

~mrs azmi~ said...

@tie: buat jangan tak buat kak... pastu pos sikit mai cni^_^

Yunus Badawi said...

Salam mrs azmi.

Jemput org makan pizza tapi kata dah habis hubby makan. Macamana ni. Tak kira. Saya nak jugak. Ini awak kenalah buat lagi dan roger saya awal2 hehehe

Yunus Badawi said...

bubur sum2 yg dah disejukkan di peti ais mmg sedap perghhh

~mrs azmi~ said...

@YB: ehehe...jemput tgk patutnya kan?? takpe lenkali konfem saya roger awal2 special delivery lagik! hikhik

bubur sumsum sejuk sangat mabeles!! tak payah beli ciskek mahal2 pon takpe.. desert jawa ni pon dah cuku meletop u!! hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"