Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, July 31, 2009

outstation~

semalam aku ke muar~ dalam misi memburu pokok! ahaks!! macamle pokok2 tu buleh lari hikhik

selalunye aku tak perlu turun sampai johor pon. cukup stakat kat sg buloh je. disebabkan pojek hotel~ jaga nama punya pasal + nak check pokok2 yang betul2 sihat dan kuat!! eheheh

tapi kire short noticela nak g sane tu, ari rabu pagi meting ngan client baru decide nak pegi ari kamis. sebab mase dah suntuk, site handing over + CF by dec 2009. Rabu pagi contact kontractor and arrange untuk nursery visit~ blablablabla~ petang baru confem boleh pegi. khamis kul 10~ aku contact client infom nak amik kol 10...

dalam kul 6, client call aku balik, time tu aku dah otw nak balik umah.. aku bwk kete slalu bukak tingkap, so tak dgrla bunyik tepon.

bila aku perasan dah 2-3 miscall dari client terusla return call.

die hangin pulak...

Cient:"*&^% apesal susah sangat nak dapat contact ko ni??

aku:"sy tgh drive..tak dgr tepon bunyik.."

client:"aku pon drive jugak.."

aku:" ?????" <--hangin sbenanye!!cume malas nak gado2 dalam tepon dah aku tak dgr, nak buat cemane.. aku tawla kete aku tak sehebat kete die!!

client:"kol 10 lewat sangat! sampai sane dah kul bape?? nak balik kul bape?? kitorg ade function kul 630!!"

aku: "ler.. nape tak cakap tadi, igt free sampai petang.. takpelah nanti sy arrange balik ngan org sy"
.....tingtongtingtong.....

dapat arrange kul 8 dari cni.

hari khamis,

kul 630 aku dah gerak dari umah<--slalunye kol 745 baru terhegeh2 nak start enjin kete huhu

smpai opis kul 730<--print senarai spesis2 yang bakal diburu.. PM sampai kul 745, shut g umah bos kat Subang Bestari<--amek duitla ape lagik!! tekejut die sebab semalam cakap kul 10 tuptup kul 8 dah tercegat depan umah die hikhik. after tu terus shut ke pj jemput client. gerak dari pj kul 9. terus masuk NPE n masuk tol Sg Besi. singgah sarapan jap kat Hentian Seremban. kol 10 grk, Kuar tol Tangkak ngam2 sejam! huh seb baik pinjam kete BMW bos, cepat sket sampai, klu naik STORM office tu mau tghari kot baru sampai.

1st nursery:
yang mmg deal dari kl lagi nurseri die kat Sg Mati, sampai sana terus cek sume pokok yang nak cari.. tade pulak!! yang ade tak cukup spec.. tapi stail kat sane, diorg akan tolong jugak carikkan pokok yang kite nak. die call nursery2 lain yang mane ade pokok yang ikut spec.

ke 2nd Nursery
shut ke Parit Jawa carik Fijian Palm 1.5trunk Ht & 1.8trunk Ht... redah masuk kebun sawit kat ceruk2 tok kun tu baru jupe.. wah!!! sangat gemuks palm yang ade disitu! syok je tgk.. pilih-pilih-pilih- ade 10 batang semuanya! 1.5 trunk ht je ade. 1.8 sudah abes! so amik sume 1.5 trunk ht~ settle 1!

fijian palm <--ini gambo dalam buku^^

makan time!

lunch makan simple meal kat Parit Jawa - Asam Pedas Ikan Merah + Telur dadar + sayur kubis + kacang bende rebus taruk sambal belacan. nyum! nyum!

cukup simple... tapi aku ske! ^^

sambung lawatan ke nursery ke3

kat Parit......<--tak igtle pulak namenye hahaha!

carik Yucca 3 Branches (9) + Royal Palm(4)! wah!! sini pon best! yucca die sangat gemuks dan menawan! ~settle 2 spesis! 1 more 2 go!


Yucca<--yang kami dapat semalam lagi besar dari ni

Royal palm<--yang ni dah matured

nursery ke4
yang terakhir! kesemua 21 batang pokok bunga tanjung dijumpai disini! misi memburu tamat!!

bunga tanjung

settle sume kul 330. terus balik opis sampai kul 5

huaaaargh! penat.......

**gambar sume contoh saje... semalam tak sempat snap teponku sudah meragam! geram betul!**

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"