Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, February 11, 2009

Panasnyeee

hurm.. panasnye hari!! ekon opis pon dah tak rase nih.. check sket temp~ hah?! 16degree dah?? fan pon dah full..aduyai.. paneh gile ni *_*


tapi kan.. aku tgk org dalam opis ni selambe jek.. takde lak bising2 ckp panas.. ke aku jerk yang kepanasan ni?? confused ah.. tapi betulla kepanasan maksimum aku rase.. semalam turun pj anta doc kat PKNS time balik dlm kete aku dah rase semacam jek. ekon kete jgn ckp ah, full dah aku belasah tapi tau la klu kancil cumel aku tu psg ekon kuat2 alamatla kete aku jadi lembap lalu menyedut minyak laju sesedap rase::utk mengelakkan menyesal dikemudian hari lalu aku slowkan ekon. dan gune teknik mindset hahaha pk psal tpt2 sejuk.. kot2la menjadik! hikhik:: padahal tak rase amende pon.. panas lagi ade, sampai pening kepala rase nak muntah time drive tuh!! camne?!


arini pulak dok ulang alik g site kat depan opis ni, tgk diorg wat concrete stamping, check kaler betul dak.. pastu tggu org M&E dtg igtkan jumaat ni dah boleh lay concrete utk dataran sekali tak boleh da..... sebab, nak masuk utk lay cable uplight.. ::huhu kacau betulla! tula aritu aku dah ckp psg uplight, tapi diorg ni degil! hish..hish..:: makin panas aku rase dahle kat luo panas, ni dalam pon rase nak terbakar *_*


tapi kan..


aku rase dunia ni dah makin tak sihatla.. dah makin banyak penyakitnye... dah macam2 'mother nature' dah buat nak bagitau diorg ni dah makin tak sihat.. skang ni kat mane2 pon cuaca pelik2 je kan.. tghari panas gile alih2 ptg leh hujan selebat2nye.. tpt yang tak pernah turun salji pon boleh tetibe turun salji.. hujan ribut selalu jadi, banjir yang tak disangka, belum masuk tanah runtuh kat mane2 je, stable slope pon tak terkecuali, sedangkan gua batu kapur yang selame ni tak pernah runtuh pon boleh runtuh cam kat ipoh baru2 ni.. huhu dunia dan alam semulajadi dah makin tua dan makin lantang bersuara nak mengingatkan khalifah2 atas mukabumi ni akan tanggungjawab masing2 untuk sama2 jaga kesihatan alam kite ni..


walaumacamane manusia ni ada teknologi canggih, tetap tak boleh nak mengatasi kuasa mother nature iaitu kuasa Allah yang Maha Esa masyaAllah!! rasenye belum terlambat kite nak igt balik tanggungjawab kita pada alam ni kan. Jaga mereka macam kita jaga keluarga sendiri.. jgn sebab kite byr tax tiap2 tahun jadi lesen kite nak buang sampah sesuka hati sebab nak kasi keje kat tukang sapu.. apelah salahnye klu kite same2 jaga alam kite yang satu ni.. tak payah nak harap kat org lain je....


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"