Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, June 18, 2009

exam~

last week mak call dari kg bagitau aku dapat surat dari upsi, surat panggilan exam utk tapisan temuduga jawatan pegawai tadbir kat sana. so hari ni hari exam tu.. aduh!! dah lame tak g exam goverment ni otak cam berkarat jek. dan dek kerana aku ni sangatla bizi kat opis.. balik keje dah penat.. langsung tak sempat nak wat preparation awal2.. tawakal je pegi exam pagi tadi betul2 berbekalkan ape yang ade dalam kepala otak ni semate2... aduhai.. kuar umah pukul 730 sampai upsi around 815, kebetulan ade member dapat jugak so masuk dewan sekali ngan die. takla rase berdebar sangat klu ade member yang kenal. igtkan tak ramai sekali sampai.. huiyyo! ramai giles!! ade family anta.. ade bwk parents, bwk anak, bwk adik, aku je yang bwk diri sendiri.. heheh calon2 yang datang tu ade dekat 300 org kot. vacancies sebenar aku pon tak pasti bape banyak. exam ni utk tapisan ke temuduga jawatan tu. n bile masuk dewan diorg ckp permohonan sebenar lebih 4000, setelah tapisan barula masuk exam ni. lulus exam baru die panggil interview.. fuh! doakan aku berjaya ke interview ye...

exam ni ade 3 paper- simple paper jek 1st paper ujian personality.. same jek ngan ujian personaliti gred 41 kerajaan yang lain.. 2nd paper - pengetahuan am, pasal kerajaan malaysia sikit, teknologi maklumat sikit, pasal upsi sikit, math sikit.. alhamdulillah 2 - 2 paper ni aku boleh jwbla. last paper - esei BI "as future employee of UPSI give 2 ways how to improve management towards achieving its goal and aspiration" huhu.. bab ni aku paling risaula.. senang je sebenanye kan.. tapi bile aku bukak je ketas soklan tu.. rase cam blank.. jenuh aku nak carik perkataan2 yang seswai yang nak masuk dalam esei aku tu.. ~_~ klu paper yang awal2 aku dapat kuar awal, paper yang last ni aku buat sampai mase abes.. overall okla exam ni.. skang tggu jela dapat dak interview tu..

exam tu pukul 1 dah settle, after lunch dengan member tu kat tjg malim terus je balik pastu tido sampai petang.. heheh.. manfaatkan cuti anda sepenuhnya ^_^


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"