Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, February 12, 2010

redup~

sekarang cuasa langsung tak menentu kan? suhu bila panas mmg sampai tak terkata!

semlam aku ke mbpj menguruskan permohonan lesen papan tanda kedai baru milik bos aku. disebabkan pagi tu aku perlu menghadiri mesyuarat projek maka hal itu ku tangguhkan ke selepas waktu rehat tengahari..

tapi biasalah... bila dah duduk stat buat keje itu ini..itu ini.. begitu begini.. kul 3 aku baru dapat keluar dari ofis menuju ke mbpj. alhamdulillah cuaca sangat baik... langsung tiada tanda2 awan memberat...

usai urusan di mbpjlebih kurang pukul 430ptg <--kene datang lagi daaa.... ade tak complete & betulkan aku berkira2 untuk pulang ke pejabat semula tapi........ sebaik saja kereta aku memasuki Lebuhraya Persekutuan, aku terus ternganga.... jam!! sangat padat!!hahgigilnangihnangih

..........dan cuaca masa tu mmg sangat panas!! panas sangat sampai pendingin hawa kereta kecilku ini langsung tak dapat melawan kuasa alam!! dah tahap menggelupur kepanasan aku dalam keretasedih masyaAllah panasnya! dalam hati terdetik "kalaulah suhu sekarang dapat diturunkan sedikit..." jarak lebih kurang 3 kilometer kurasakan sangaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat jauh!!

kereta bergerak tersengguk2, ditambah pula tgk pemandu2 yang gemar memotong di lorong kecemasan buat hatiku bertambah panas!! "rase nak langgar je dorang tuuuuu!marahdah potong kot lane emergency pastu menyelit kat depan sebab lane tu dah tade.."
errr maaf... lari dari tajuk nampaknye! hihigatai

ok balik pada cerita tadi,
sebaik sahaja keretaku sampai ke susur keluar ke subang/subang sirport, kepanasan mula menurun.... cuaca panas membahang satu ketika tadi menjadi semakin redup! tapi tak menunjukkan tanda2 hujan akan turun... sekadar redup... alhamdulillah Allah mendengar rintihan hatiku sebentar tadi.... tiba2 aku terasa sayu... betapa besarnya kuasa Allah dan betapa kerdilnya diri ku.. aku menggerutu dalam hati menyalahkan matahari tapi Allah mengurniakan sesuatu yang baik tidak lama kemudian!

perjalananku selepas itu sangat selesa! terima kasih Allah!! redup itu terus kurasai dari subang hinggalah ke Rawang!!!!! syukur ya Allah....

9 comments:

Izzah said...

Allah sentiasa dengar doa kita..
kita jer selalu LUPA pada nikmat-Nya..

p/s:pasni gi mbpj bik lesen tuk papan tanda kedai sendiri plak..wink..wink..

Lady of Leisure said...

Dia sentiasa bersama kita insyaALlah..
:)

yonna said...

haih.sama lah akak kt penang ni,tahap menggelupur dah ni. rasa nak naked dalam rumah pun ye hahaha :p sabar je lah. if hujan pun, still rasa bahang..

takpe lah. dugaan ni. hehe mmg musim panas kan sekarang. errr ke?

~mrs azmi~ said...

@izzah: amik lesen kedai sendiri?? huhu!!

@lady of leisure: insyaAllah.. cume kite selalu lupa..

@yonna:panas tahap bengong dah rasenye.. tapi i nak b***l kat umah boleh lagi! hikhik.. teeeeeet!

Kujie said...

terik panas skrg ni... hari2 kak jie g rawang dgn intan..ni pun dah siap2 nk g tesco gak..hehehe..tak buat ape pun
dua2 beranak suka kasut...intai2 kasut je la

ckLah @xiiinam said...

ckLah dah balik dari gunung....panas pijar balik kat TI ni...

pakZahan dah gantikan pokok (batang pokok) macam gambar di atas masa di Cameron Highland semalam...3 batang lagi...he..he...(dulu dia yang bagi mati ...sia taruk jel...busuk terus akarnya)

wanwma said...

Setuju..cuaca sekarang memang tak menentu..kadang2 panas, kadang2 redup dan kadang kadang hujan tiba2...camni ni mudah kena deman..

Anonymous said...

Kat ganu ni pun panas. Kak tie dok dalam rumah asyik berkipas je, hehe..

~mrs azmi~ said...

@kujie: klu aritu tade tamu datang umah mau dah menjoin rombongan cik kiah! hihi

@xiinam:syok je kan duk kat gunung.. tak panas2

@wanwma:mmg.. baik demam, demam lagi!!

@kayteezee: seluruh malaysia berbahang kak.. alahai

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"