Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, October 12, 2009

cerita basi di bulan syawal~

penyakit M sedang melanda diri dengan dasyatnye. jari2 yang sudah bertambah montel dek kerana makan kuih raye banyak sangat ni
korang layan jela citer yang dah out dated ni ye! hehe


cerita hari raya

dah tak valid pon sbenanye kan klu nak citer pasal raye pertama skang ni.. hehe.
ni raye 1st berdua, setelah bergelar puan n tahun pertama ni beraya kat kg suami dulu kat slim river. disebabkan kedua2 orang tua dah takde. hari raya kami sangat simple. kuih raye sume aci beli je. takde ketupat macam kat umah mak.... cume rebus nasi impit segera adabi. kakak ipar beli lemang 4 batang. tapi hampeh!! chet!!

malam raya tu.... teringat dulu time kakak saye mule2 kawen time 1st raye kat umah mertua, die tepon mak kul 3 pagi nanges2 dalam kelambu!! wakaka ~ kak! jgn pukul aku!! larik!!!
teringatkan kisah tu aku pon teponla mak. kot igtkan nak bersyahdu syahdan jugakla ngan mak hikhik!
sekali tu yang jawab anak buah aku.
aku : "tasya, nenek mane? cik nak cakap ngan nenek jap"
anak buah: "cik, nenek sakit kakila... tak larat nak bangun..."
aku : "adeh. takpela. kirim salam kat nenek ye! cakap selamat hari raya"
takde pon rase nak nanges sebab tak raye ngan mak... pesal ek?? aku tak normal ke??
pagi raya
disebabkan aku dah siap2 iron baju raye dari umah, aku takle kelam kabut nak iron baju cam org lain. cume dok siapkan hubby nak g solat. aku tak ikut~coti da....
lepas hubby balik dari masjid. makan same2 pastu sesi bermaaf2n yang sangat sempoi! takde berjurai2an air mata macam aku ngan family heheh
gambo pagi raye.. tak banyak sangat amik pon
petang raya, dalam kul 5 aku dah selamat sampai umah aku kat sabak bernam.. hehe
mesti korg dah tau sebab ape aku tak syahdu syahdan sangat malam tu. sebab petang tu dah sampai kg aku. hehe



25 september 2009~selamat ulangtahun sayang
jumaat, 25 september 2009
1st birthday hubby setelah bergelar suami
tapi kami tak sambut bersama sebab hubby balik dulu.
aku tinggal kat kg lagi
so macam kembali ke zaman silamla.
telefon menjadi penyambung chenta! hehe
"Happy Birthday Hubby! Hope your day is really special..filled with love, laughter and joy..just like you make all of mine..Semoga kasih sayang hubby & ayang berkekalan hingga ke akhir hayat & alam syurga,I will always love you for the rest of my life"

**sampai hari ni i still berhutang birthday present ngan hubby.... ade idea tak? nak bagi ape??**


4 oktober 2009 ~ mak! kami sayang mak!!
selamat ulangtahun untuk mak yang ke 62. kami dah sambut awal bday mak tahun ni. time g taiping haritu. pastu sebab nak wat surprise kek kat mak. name aku yang kene jual. mak ternampak kek tu dalam bilik... anak buah aku punye nak cover line die cakap "kek tu untuk paksu. maksu saje nak belikan kek dari tepeng. kot ade rase lain ke dari kek kat rawng!"
chet! terkena aku!!! takpela. demi mak aku rela! hehe
pagi 4/10 tu aku pon ngan semangatnye tepon mak. tapi tak dapat. tghari call pon tak dapat. malam call baru dapat. dalam hati dah risau2 klu mak tak jawab gak tepon malam ni mmg aku nekad nak balik kg. rupe2nye ade jiran meninggal. innalillah~ jiran ni mmg time raye aritu pon dah kurang stabil keadaannye. alfatihah untuk keluarga allahyarham~



4 oktober 2009 ~ selamat pengantin baru nadia ~
undangan walimatulurus pertama selepas terhenti seketika ketika ramadhan ^_^
nadia ni skoolmate aku kat SEMESTI dulu. berlangsung di kediaman beliau di kota damansara. dekat jer ngan opis i tapi dari umah i jauuuuuh!! Majlis yang sangat meriah! purple gitew!!
tapi tak sempat nak beramah mesra lame2 nagn skoolmate sebab ade 3 lagi undangan open house yang perlu dipenuhi.. terkilan gakla. tapi nak buek camno~

pasangan merpati 2 sejoli sama cantik sama padan ^_^
congrats to nadia n fahmi!


sufi yasmin balqis

gambar out of topic. dah besar anak maksu ni. makin bijak. klu korang tgk dalam deretan gambar die ni. cube tgk yang last skali tu. rase2 die wat ape??

klu korang nak tau. die ngan tunjuk PEACE!! wakaka! comel je jari die tu! geram!

sekian sahaja sesi repekan saya~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"