Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, September 17, 2009

aly ikot balik kg!

setelah beberapa lama berfikir. di tambah, tolak, darab dan bahagi aku wat keputusan nak bawak aly balik kg raye nanti! ^_^

tapi....

nak bawak balik kg perlu ade cage. sebab aku tak caye nak lepas die gitu je kat kg. coz umah mertua betul2 tepi jalan besar. dibuatnye aly tu lari ke jalan pastu kene lenyek kete ke tak ke haru!! hish! nauzubillah! klu kt kg aku pulak kebunnye luas sangat. karang hilang dalam kebun tu... 1 hal nak carik.

so petang semalam aku ngan aisyah g petshop, cadangnye nak survey je... sebab ade 3 petshop kat kota damansara ni. sampai sane tgk2..tanye2.. bincang2... aku dapat cage macam kat bawah ni. Size: 2.5'(L) x 1.5'(W) x 1.5'(Ht) pas discount dapat RM45 okla tuh!
sumber: pakcik google

harapnye si aly selesala nak duk dalamtu selama seminggu nanti. malam tadi dah test letak dalam tu. bising die nak kuar. maklumla dah biase lepas dalam rumah tetibe kene kurung lak dalam tu. mestila marah!
takpelah yang penting aku tak susah hati pk die kat umah sedangkan aku kat kg ^_^
yeay! satu masalah suda selesai!

2 comments:

apid said...

elok letak dia dlm tu.... mula2 mmg dia bising... sure abis alas kain n kertas dia gumpal2kan tanda protes...tp make sure on the way dlm kete pegang elok2 kalau takmo letak dlm cage..kang dia lepak bawah pedal lagi haru or melompat ikut tingkap....gud luck...

~mrs azmi~ said...

@apid:ahahaha! dah selamat misi itew! seminggu melayan kerenah die kat kg. gara2 protes tamo dok dalam cage! sib baik bile lepas kejap2 die tak lari jauh. ^_^ skang ni die dah selamat balik umah ngan hubby. saye masih di kg! hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"