Wednesday, February 8, 2012

Lepas 3 hari 2 malam lari dari rumah

balik kerja jumaat lepas bila sampai rumah dalam hujan lebat, yang menyambut depan pintu cuma coki yang tak berenti mengomel... pelik sebab aly takde sekali.. terus ke belakang tengok progress orang buat rumah, jantung berhenti berdenyut bila pintu belakang terbuka! masa tu memang tak pk pencuri masuk rumah ke apa... perkara pertama yang terlintas cuma aly dah keluar dan tak tahu berapa lama dia dah keluar... T___T

dalam hujan lebat tu keluar juga cari dekat - dekat situ tapi tak jumpa.. dalam hati memang dah tak keruan.. air mata turun sama lebat dengan hujan masa tu...

malam tu memang tak boleh nak tidur tunggu kot - kot aly balik... pintu belakang tak rapatkan, cuma kunci grill.. memang berisiko.. tapi karang kalau aly balik pintu tak bukak, mesti dia pergi lagi...T__T

coki kene kurung dalam bilik sebab taknak dia pulak yang keluar.. memang meroyanla mek tu! malam bawak ke pagi takde jugak tanda2 aly balik.. sepanjang malam pat lima kali terjaga cek kot2 aly dah balik.. pagi bawa ke petang, petang bawak ke malam semula.. masih macam tu juga... tak tahula berapa kali kami pusing cari.... suami pun sebelum pergi kerja dan lepas balik kerja hari sabtu pusing jalan2 dekat dengan rumah takde juga..

hari ahad pagi dalam kul 8.30 suami kejut, "ayang bangun, aly ada kat longkang belakang rumah!" masa tu dengan mamai2 melompat bangun terus cari kunci nak buka pintu.. terkial2 nak buka pintu tengok budak dobot ni dah masuk rumah...

lepas dapat makan wetfood, adik punya bahagian pun dia sesah sekali... terus naik atas katil..... tido!

camnila dia sepanjang hari.. bila kena kacau dia beralih, pastu sambung tido balik!


muko tak pueh hati tido kene kacau.. ahahaha


mama kalihkan sebab nak basuh cadar pun dia tak peduli... sambung balik tido!! siap berbantal lagi kepala tu... haih....

suami cakap masa dia nampak aly ni dalam longkang tu dia pandang je... agaknya nak sahkan betul ke tak rumah dia ni... maklum jela kami kan baru pindah... pintu belakang memang kami tak buka sebab orang tengah buat kerja, taknak habuk masuk... pintu belakang tu pun terbuka sebab orang kerja tu tak tutup betul2... jadi bila budak bertuah ni tolak je pintu tu mudah je terbuka......



Friday, February 3, 2012

model tak berbayar keropok chachos

model tak berbayar kopok Chachos.. hihi

sian budak safwahhana ni... dahle halus, warded kat DEMC pulak sebab kahak banyak kat paru - paru... bertambah halusla budak ni... tapi yang pasti walaupun duduk wad mulut yang macam bertih goreng tetap sihat! hihi

walaupun belum pandai cakap, tapi dah banyak benda yang kita cakap dia faham.. hai kalau dah pandai cakap sok lagi riuh rendahla rumah korang ye.. adik beradik power puff girl sume banyak mulut!

safwah ni anak kakak saya, adik pada sufi yang accident haritu -->;SINI & SINI umur baru setahun lebih tapi bijak sangat bawak diri sendiri..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

::peringatan buat pengunjung::

"segala kandungan dan sebarang pernyataan yang berada didalam blog ini adalah datang dari repekan puan empunya blog ini. segala ayat pedas, manis, masam atau masin hasil dari idea, email dan segala macam benda adalah semata2 untuk memuaskan hati beliau. kalau ada yang baik jadikanlah tauladan dan kalau yang tak baik, jadikanlah sempadan

puan empunya blog juga tidak bertanggungjawab akan kesahihan sesetengah fakta yang terpapar disini. kepercayaan adalah tanggungjawab anda sebagai pembaca"